Online Adverteren

online adverteren

Gaat uw bedrijf de eerste stappen zetten in het online adverteren? Of u heeft al een online advertentie campagne lopen via een online partner zoals de goudengids, proximedia of een ander online bureau?

Er zijn vandaag de dag heel wat mogelijkheden om bezoekers gericht naar uw website te sturen. De vraag is natuurlijk wat kost u dat uiteindelijk, en kan uw online advertentie budget niet beter ingezet worden. Als online media experten helpen we u graag bij het analyseren van uw advertentiebudgeten.

Top 5 voordelen van online adverteren

Gericht – in vergelijking met de traditionele media zoals print advertenties, flyers of andere offline media kan u boodschap gericht worden op uw specifieke doelgroep. Online adverteren kan meestal op basis van leeftijd, geslacht, locatie, …
Meetbaar – online advertenties kunnen gemeten worden. Niet alleen de weergaven, maar ook de kliks en ook de kwaliteit van de bezoeker op uw site. Met traditionele offline advertenties is dit veel moeilijker te meten, tenzij u met een coupon of aparte actiepagina werkt.
Goedkoper & betaalbaar – aangezien u meestal enkel betaalt wanneer men uw advertentie daadwerkelijk ziet, of wanneer er op geklikt wordt betaalt u uiteindelijk minder. De kosten van de online advertenties liggen vaak veel lager afhankelijk welk formaat u kiest.
Snel –  online adverteren kan zeer snel geactiveerd worden via een online account. In de meeste gevallen kunt u binnen de 24 uur een volledige online campagne hebben.
Interactief – met een simpele muisklik kan de doelgroep meer in detail uw productendigitale-diensten leren kennen. Voeg daar nog eens video, 360 graden beelden aan toe en u krijgt levendige informatie.

Mogelijkheden van gericht online adverteren

Vandaag zijn er heel wat mogelijkheden om klanten naar uw website aan te trekken. Heel veel mensen denken misschien aan Adwords, de betalende advertenties die bovenaan in google verschijnen. Natuurlijk zijn er ook nog vele andere mogelijkheden om online betalend te adverteren.
Online adverteren werkt meestal op basis van CPC (kost per klik), CPM (kost per duizend weergaven) of CPA (kost per acquisitie).
Hieronder geven we alvast een overzicht van de verschillende soorten Search, Display en Social Advertising.

Adverteren in zoekmachines

Iedereen heeft ze wel al eens opgemerkt en er ook eens op geklikt. Wanneer u in google een zoekopdracht ingeeft of bij één van de partners krijgt u een pagina met bovenaan en aan de rechterzijde gerelateerde  tekst advertenties. In België heeft Google het grootste marktaandeel gevolgd door Bing. Bent u actief in andere landen dan zijn Yandex (Rusland), Baidu (China) marktleider in deze landen.

  • Google Adwords

  • Google is in België de meest gebruikte zoekmachines (90% van de surfers), het is daarom belangrijk dat u zeker in deze zoekmachine verschijnt. In de eerste plaats GRATIS, daarnaast eventueel met advertenties
  • Inschrijven
  • Bing Advertenties

  • Het advertentie programma van Bing stemt in grote lijnen overeen met dit van Google. Hoewel het aantal gebruikers lager is, blijft dit een interessant kanaal. Zo betaalt u heel wat minder in vergelijking bij google.
  • Inschrijven

Adverteren met beeldadvertenties of banners

Naast het adverteren met tekst advertenties in de zoekmachines kunt u er ook voor kiezen voor beeladvertenties of banners. Deze advertenties verschijnen van op verschillende sites of in applicaties. In het algemeen wordt er op deze advertenties minder geklikt, ze worden gebruikt om uw merkbekendheid te vergroten en eventueel mensen te remarketen die uw site al bezocht hebben.

  • Google Adwords

  • Heel wat websites zijn aangesloten bij het advertentienetwerk van Google. Dit wil dus zeggen dat uw beeldadvertentie kunnen verschijnen op sites die u verkiest.
  • Inschrijven
  • Bing Advertenties

  • Net als bij Google kunt u op sites verschijnen waar mensen advertenties toelaten uit het Bing netwerk.
  • Inschrijven

Adverteren op social media kanalen

Bij het adverteren op social media verschijnen uw advertenties natuurlijk enkel op het sociale netwerk dat u kiest. Aangezien heel veel mensen de social media gebruiken, kunt u dus afhankelijk van uw doelgroep de social media gebruiken om uw boodschap te verspreiden. Aangezien dit kanaal vandaag onder benut wordt kunt u vaak nog tegen betaalbare prijzen heel wat mensen bereiken. Een nadeel is misschien dat u niet meteen mensen naar uw website doorstuurt, maar eerder naar uw social profiel.

  • Facebook

  • Vandaag zijn er verschillende mogelijkheden om te adverteren op Facebook. Wij helpen u graag bij het maken van de juiste keuze.
  • Inschrijven
  • LinkedIn

  • Wanneer u in een B2B omgeving zit dan is adverteren om Facebook waarschijnlijk uitgesloten. Op LinkedIn kunt u gewoon adverteren op basis van job titels, functie , industrie of sector.
  • Inschrijven
  • Twitter

  • Via Twitter heeft u verschillende mogelijkheden : promoot uw account voor extra volgers, promoot tweets voor extra engagement.
  • Inschrijven