SEO Consultant

SEO consultant in België, expert in website optimalisatie

U bent dus op zoek naar een SEO consultant? Dan willen we u eerst en vooral feliciteren. Dit wil zeggen dat u goed begrijpt dat u meer klanten kunt bereiken of meer kunt verkopen door voor de juiste zoekwoorden bovenaan te staan.

Wanneer u op zoek bent naar SEO expert wil dit ook zeggen dat u begrijpt dat dit het werk is van experten zoals SEO specialisten. Een echte expert in website optimalisatie kan u net dat duwtje geven zodat u toch bovenaan verschijnt in de zoekmachines.

Kristof bij Digileaps is een ervaren SEO consultant met meer dan 5 jaar ervaring binnen SEO en 10 jaar binnen de digitale marketing.
Hij heeft heel wat ervaring opgedaan met internationale klanten zoals Unilever, Mazda, Colgate, Servcorp maar ook projecten begeleidt bij kleine tot middelgrote ondernemingen.

Elke bedrijf dat SEO consultancy aanbiedt zal dit op een andere manier invullen. Bij Digileaps beperken we ons zeker niet tot enkele een technische SEO Audit van de website. De technische kant van de website heeft in de meeste gevallen een veel lagere impact op uw zichtbaarheid in de zoekmachines. Tenzij er natuurlijk echt veel technische problemen zijn.

In de meeste gevallen hebben zaken zoals het gebruik van de juiste zoekwoorden, website structuur, teksten en andere SEO elementen een veel grotere impact op uw zichtbaarheid in de zoekmachines.
Een échte SEO consultant kan u daar de volgende diensten aanbieden:

  • Technische problemen ontdekken die een impact hebben op uw posities binnen de zoekmachines
  • SEO vriendelijke teksten schrijven voor uw website of bestaande teksten SEO vriendelijk maken
  • Plan uitwerken voor de website- en navigatiestructuur van een nieuwe website
  • Dankzij onderzoek & analyse de nieuwe opportuniteiten voor uw bedrijf ontdekken
  • Berekenen van de ROI van al uw media investeringen
  • Advies geven aan uw webmaster/webbureau voor het aanpassen of bouwen van een SEO geoptimaliseerde website
  • SEO trainingen, opleidingen, coaching geven maar ook sjablonen uitwerken voor het personeel binnen het bedrijf
  • Out of the box denken voor een integratie van SEO binnen uw totale media strategie (360° aanpak)
  • Rapporten aanbieden met een concurrentie-analyse, online marktaandeel, zoekwoordposities en website statistieken of evolutie

Heel personen eigenen zich de titel toe van SEO consultant of SEO expert. In vergelijking met vrije beroepen zoals een dokter, verpleger kan iedereen zich een expert noemen. Er is geen onafhankelijke organisatie die bepaalt aan welke voorwaarden een goede SEO consultant moet voldoen.

Een goede SEO consultant is eigenlijk zoals een dokter, bij stelt eerst de juiste vragen, bekijkt u medische achtergrond, onderzoekt uw huidige toestand. Uiteindelijk kan de dokter dan tot een diagnose komen en de juiste medicatie voorschrijven voor uw aandoening. Een goede dokter gaat natuurlijk ook verder en zal voorkomen dat u ziek wordt. Hij zal u inentingen aanbieden of tips geven om gezond te blijven.
Onze SEO consultants gaan daarom als volgt te werk bij elk nieuw project:

  1. Instellen/toegang tot data – u heeft vaak heel wat data die nuttig is voor de verder analyse. Denken we aan Google Analytics, Google Webmastertools, … Wij bekijken eerst of alle juist gemeten wordt, eventueel verbeteren of activeren wij alle beschikbare tools.
  2. Onderzoek & Analyse – op basis van de data waarover u beschikt verrijkt met data die wij intern verzamelen (website bezoekers, zoekwoord-analyse, concurrenten, …) krijgen wij een goed beeld van uw huidige situatie en groeimogelijkheden binnen de markt door rekening te houden met externe factoren zoals uw concurrenten.
  3. Technische Analyse – een technische analyse kan noodzakelijk zijn bij het behoud van uw bestaande website. Wanneer u meteen kiest voor een SEO vriendelijke website dan is deze analyse niet nodig. Het uitschrijven van SEO richtlijnen voor de bouw van een nieuwe website is natuurlijk altijd mogelijk.
  4. Aanpassingen/consultancy – belangrijk is dat een SEO consultant quick wins kan detecteren, dus u helpt om het laaghangend fruit te plukken. Voor de lange termijn moet er een SEO plan uitgewerkt worden dat realistisch is op basis van uw budget, interne middelen en concurrentie
  5. Monitoren – Eenmaal u gekozen heeft voor SEO consultancy is het ook belangrijk dat u de impact meet. Het meten van uw zoekwoordposities, evolutie van bezoekers zowel qua kwantiteit als kwaliteit in de loop der tijd moeten opgevolgd worden. Het monitoren van uw concurrenten.

Een SEO bureau met een mooie website en verschillende medewerkers kunnen zeer aantrekkelijk lijken. Dat bedrijf zal inderdaad in iets goed zijn, maar daarom is het nog geen SEO advies. Het beste SEO bedrijf is daarom geen echt bedrijf. Groter is daarom niet altijd beter, zeker niet bij SEO consultancy.

Het beste SEO adviesbureau is misschien één gast die werkt op zijn zolderkamer. Of het is een internationaal SEO bureau met 500 medewerkers. Als we één tip kunnen geven dan is het dat mensen het verschil maken binnen het bedrijf en niet omgekeerd.

Een goede SEO freelance consultant kan daarom binnen een bestaand SEO bedrijf werken. Kiezen voor een groot bureau kan voor grote multinationals interessant zijn omdat ze dan binnen één bedrijf online advies kunnen krijgen over Social Media, Online Adverteren, E-mail Marketing, Web Design en ook offline media advies over TV, Radio, Kranten en Tijdschriften.

Dit is één van de vaakst gestelde vraag die bedrijven ons stellen. Iedereen wil vooraf een idee hebben hoeveel SEO gaat kosten voor zijn bedrijf. Binnen SEO optimalisatie vinden de we volgende prijsmodellen:

  • Projectmatig – u betaalt dus een vaste prijs voor een project ongeacht het aantal uren die er nodig zijn. Dit is vaak het geval bij een SEO Audit of een zoekwoord-analyse of andere project gerelateerde diensten. Bij Digileaps vindt u geen standaardtarieven, we passen onze prijzen steeds op maat aan, ook projectmatige opdrachten. Elke bedrijf heeft andere noden die wij vooraf zo goed mogelijk inschatten en koppelen aan een aantal uren.
  • Maandelijks contract – Heel wat SEO agentschappen bieden maandelijkse contracten met bepaalde diensten. U betaalt dan maandelijks een vaste prijs voor bepaalde diensten. Bij Digileaps zijn we geen voorstander van maandelijkse contracten, we focussen ons eerder op maandelijkse trajecten. Concreet wil dit zeggen dat we met u samen een jaartraject uitwerken met een schatting van het aantal uren. Zo heeft u vooraf een idee van het budget, uiteindelijk worden er maandelijks enkel de uren gefactureerd die effectief gepresteerd werden.
  • Consultancy uurtarief – u betaalt gewoon een vast uurtarief per uur dat er gewerkt wordt. Dit is vooral van toepassing bij SEO advies, SEO trainingen of consultancy momenten. Bij Digileaps bieden we 3 verschillende uurtarieven aan, die afhankelijk van de complexiteit, gebruik van tools en kennis variëren. Voor heel wat projecten werken we ook met vaste prijs per pagina, aantal woorden en of andere vooraf afgesproken prijs. Zo komt u op het einde niet voor verrassingen te staan.

Een freelance SEO consultant inhuren? Ontdek de 10 belangrijkste vragen u moet stellen voordat u een SEO consultant inhuurt !

  • Partnership: bij Digileaps hebben we geen klanten maar zijn we partners van elkaar. We gaan dus samen een relatie aan zonder dat er een contract moet zijn. Indien u maar ook wij voor één of andere reden niet meer tevreden zijn dan gaan we uit elkaar. Onze deur staat altijd open, onze klanten kunnen komen en vertrekken wanneer ze dit willen Het is belangrijk dat we allebei een goed gevoel hebben en blij zijn…
  • Continu SEO experimenten: Professioneel SEO advies kan men alleen maar aanbieden wanneer men zelf nog dagelijks de handen uit de mouwen steekt. Daarom moeten onze SEO consultants dagelijks ook teksten schrijven, websites bouwen en testen uitvoeren met eigen websites om blijvend de voeling te hebben met de realiteit.
  • Transparantie: wij zijn op elk ogenblik transparant naar onze klanten toe op alle vlakken. Zo schatten wij vooraf de kostprijs in van uw project, zo weet u waar u aan toe bent. U krijgt een gedetailleerd overzicht voor welke diensten u betaalt en de werkuren. Bij het uitvoeren van de werken wordt alles bijgehouden in een tijdregistratie die ook gedeeld wordt met de klant
  • Diensten op maat: wij werken voor al onze klanten voorstellen uit op maat. Wij hebben wel basispakketten, maar deze worden telkens aangepast op basis van de noden van uw bedrijf, concurrentie binnen de sector en uw beschikbare budget.
  • Eerlijkheid: binnen ons bedrijf werken wij niet met verkopers of worden er geen commissies betaald bij het afsluiten van een bepaalde deal. Daarnaast tekent u ook geen langdurige contracten. Wij zullen u dus nooit SEO consultancy of andere diensten aanbieden wanneer we dit niet de juiste oplossing vinden voor uw bedrijf.

Klaar voor SEO Consultancy?

Bent u op zoek naar een SEO consultant? Onze SEO experten helpen u met de optimalisatie van uw website voor zoekmachines.
Aarzel niet om ons te contacteren een meer info te ontvangen over onze consultancy diensten!